דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב מקיף - חובה. 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2602 פעמים ]

ביטוח רכב מקיף – חובה

ביטוח רכב מקיף, במציאות הישראלית הוא בגדר חובה לכל אחד. הלקוח הישראלי הוא אחד המוצלחים בכל מה שקשור למכוניות חדשות. יצרני המכוניות הפועלים בארץ אינם עומדים בעומס וכבישי ישראל מתמלאים עוד ועוד במכוניות חדשות ויוקרתיות. הסיבה לכך נעוצה בהשתלטות שיטת הליסינג על חיינו וברמת המוסכים הנמוכה בישראל. שתי עובדות אלה גורמות לכך שכמעט ואין מכוניות ישנות על הכביש. רוב המכוניות המאכלסות את הדרכים הן חדשות, רובן נקנו בליסינג ורובן יוחלפו לאחר שנתיים בלבד.
כתוצאה מכך, מכוניות ישנות אינן אטרקטיביות יותר ומאבדות מערכן במהירות. מכוניות במודל של יותר מעשור אינן שוות יותר מכמה אלפי שקלים בודדים, ללא שום קשר למצבם המכאני.

גניבות רכבים

מעל שלושים אלף מכוניות נגנבות בשנה בישראל, רובן מועברות בקלות בלתי נסבלת לשטחי הרשות הפלשתינאית, שם הן מפורקות לחלקיהן ונמכרות לסוחרי מכוניות ישראליים. נשמע הזוי? ככה זה עובד.
העובדה כי נגנבות כל כך הרבה מכוניות בישראל היא תוצר של חברות הליסינג שהשתלטו על שוק המכוניות. שמכונית חדשה אשר גילה אינו עולה על שלוש שנים נפגעת בתאונה, מחוייבת חברת הביטוח לתקן אותה עם חלפים מקוריים בלבד. יחד עם זאת, העובדה היא כי רוב המכוניות בליסנינג אינן מבוטחות בפוליסת ביטוח רכב מקיף וכך קורה כי חברות הליסינג משתפות פעולה עם סוחרי החלקים הגנובים.

זהו מעגל האבסורד: הלקוח מזמין חלק מסויים מבעל משחטה אשר מפעיל חוליית גנבים שגונבת את המכונית הנדרשת, מסיעה אותה למשחטה שם היא מפורקת לגורמיה ונמכרת חלקים חלקים ללקוח. אותם חלפים מקוריים אך זולים נמכרים לחברות הליסינג שמתקנות איתם את המכוניות שנפגעו בתאונה.
במידה והרכב אינו מבוקש על ידי סוחרי המחלפים, הגנבים מתקשרים לבעל הרכב ומציעים לו לרכוש את המכונית בסכום מופחת מהמחירון. אנשים רבים מעדיפים לחסוך את כאב הראש והזמן הכרוך בהפעלת הביטוח ופשוט משלמים לגנבים על מנת לקבל את מכוניתם חזרה.
אך גניבת רכבים אינה רק נחלתם של פלשתינאים תושבי הרשות אלא גם של ישראלים כמו כולנו. הישראלים אינם מפרקים את המכוניות כי אם עושים קומבינות מיוחדות כמו להחליף לוחית רישוי באופן מיידי ולזייף רשיון רכב חדש. מכוניות גנובות בידי ישראלים נמכרות לסוחרי מכוניות שלא מודעים לכך שהם מוכרים ללקוחותיהם מכוניות גנובות וחושפים את עצמם לחקירת משטרה.

מה עושים?

על מנת להקשות על הגנבים לפרוץ למכונית שלכם יש להקפיד לנעול היטב את המכונית, לא להשאיר מפתחות על הכסא ולא להשאיר שום דבר בעל ערך בתוך המכונית. בנוסף, לעולם אל תתנו את הקוד הסודי למוביליזר שלכם, גם לא למוסכניק שלכם. ישנם מוסכים המפעילים משתפי פעולה עם הגנבים.
מבחינת ביטוחית, דאגו לכך שפוליסת ביטוח רכב מקיף שלכם כוללת גניבות ובררו על הפרוצדורה והבירוקרטיה הכרוכה בקבלת הכסף במידה והרכב נגנב.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב